راه حلی مناسب برای صادرات فولاد
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنابر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، طبق اظهارات عضو هیئت مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد ایران از توقف احتمالی صادرات فولاد، یک ماه کمتر از تشدید تحریم ‌های آمریکا علیه صنایع فلزی ایران باقی مانده که امیدواریم دولت با تغییر سیاست‌ های اقتصادی به تجار اجازه صادرات بدهد؛ از این رو در ۱۹ مرداد ماه عملا و به طور رسمی هر گونه واردات کالا های ایرانی به بازار منطقه ممنوع می ‌شود و بعد از اجرای این تصمیم هیچ وسیله ترابری یا کشتی‌ ای حق جا به‌ جایی کالا های ایرانی را  ندارد.
عضو هیئت مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد ایران اظهار داشت: البته با تشدید تحریم ‌ها علیه صنایع فلزی از جمله تحریم صادرات آهن آلات صاحبان صنایع برنامه‌ هایی برای دور زدن این نوع تحریم‌ ها در نظر دارند. هر چند که با پیاده‌ سازی این برنامه هزینه مالی بالا خواهد رفت و برگشت سرمایه ‌ها سخت‌ تر از قبل و ریسک‌ پذیری بیشتر می‌ شود اما مشکل اساسی در این مسیر خودت حریمی است.
دولت برای این که قیمت آهن و فولاد را در کشور ارزان نگه دارد، صادرات این کالا ها را ممنوع کرد. این موضوع خود یک اقدام اشتباهی بود که از سوی دولت شکل گرفت و همین اقدام  خسارت‌ های جبران ناپذیری را برای صنایع کشور به بار اورد. در بازه زمانی مورد اشاره چنانچه در بازار های منطقه اجناس ایرانی مشاهده شود این اقلام ضبط خواهد شد و از این رو کشور ها حاضر به چنین ریسکی یعنی خرید کالای ایرانی نیستند. همین موضوع آینده صادرات محصولات فولادی را سخت ‌تر و به خطر خواهد انداخت.





:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: